Green Cube projekat je započet pre nekoliko godina kao internacionalno strateško partnerstvo IN2 grupe sa Tich Consulting– ASISA iz Španije sa kojima vršimo implementaciju informacionih sistema u bolnice širom sveta. Trenutno su aktivni projekti u Azerbejdžanu i Vijetnamu.

Zamolili smo Nikolu, našeg kolegu, da podeli iskustvo iz Azerbejdžana, gde je bio mesec dana i učestvovao u pripremi bolnice za otvaranje. Nikola je završio Ekonomski fakultet – odsek Marketing, i paralelno je studirao i radio u PIO Fondu (7 godina) u Finansijskom sektoru. A kako je došao da radi u IN2 kao softverski inženjer i kao prvi projekat dobio da implementira bolničko-informacioni sistem u Azerbejdžanu pročitajte u nastavku teksta.


Kako si počeo da radiš u IN2?

U 2016. godini sam odlučio da se potpuno posvetim usavršavanju u polju informacionih tehnologija i da napravim spoj sa do tad stečenim znanjem i poslovnim iskustvom. Uključio sam se u rad IT zajednice u Beogradu i saznao za konkurs za prekvalifikaciju u IT u organizaciji Vlade Srbije. Prijavio sam se i nakon testiranja i selekcije u konkurenciji od nekoliko hiljada kandidata uspeo da se visoko rangiram i pohađam program na Fakultetu organizacionih nauka gde sam imao odličnu saradnju sa svim profesorima i saradnicima.
Nakon novostečenih znanja, završene specijalizacije i Oracle sertifikacije u saradnji sa FON-om organizovana je jednomesečna praksa u IN2 nakon koje sam počeo i zvanično da radim u firmi.

Da li si mogao da zamisliš da ćeš implementirati zdravstveni informacioni sistem u Azerbejdžanu kad si se zaposlio u IN2?

Imao sam neke ideje tokom prakse kakve bih projekte mogao da očekujem i kako bih se uključivao u rad na istim ali definitivno nisam bio toliko maštovit da stavim Azerbejdžan kao moju prvu destinaciju i da ću u istoj implementirati baš bolničko-informacioni sistem.

Šta zapravo predstavlja ta aplikacija?

Green Cube aplikacija je više od samog vođenja elektronskog medicinskog kartona. Ona predstavlja odličan alat za sva bolnička odeljenja i pomaže u planiranju, upravljanju, vođenju i kontroli kako medicinskom osoblju prema pacijentima tako i menadžerima u analizi performansi ustanove. Aplikacija ima mogućnost integracije sa drugim bolničkim uređajima za objedinjeni prikaz rezultata i izveštaja u realnom vremenu i samim tim predstavlja sredstvo na koje se stručnjaci mogu osloniti pri donošenju odluka. Postoji mogućnost umrežavanja sa drugim ustanovama i poseduje celokupan sistem za upravljanje finansijama i zalihama.

[su_carousel source=”media: 8453,8419,8455,8250,8249″ width=”760″ height=”640″ items=”1″ title=”no”]

Pored sticanja novog znanja u IN2, šta ti je predstavljalo najveći izazov na ovom projektu?

Skalabilnost samog softvera je velika i ona iziskuje poznavanje svih medicinskih i poslovnih procesa u bolnici.

Projekat kao što je implementacija bolničko-informacionog sistema zvuči interesantno i kompleksno, a šta je tebi bilo najinteresantnije?

Internacionalno okruženje i diskusija sa stručnjacima u pronalaženju optimalnog rešenja za ustanovu i same pacijente pri implementaciji softvera.

Kako ti je bilo u Azerbejdžanu?

Jednom rečju, sjajno. Stekao sam dosta novih poznanstava sa ljudima iz celog sveta koji rade u Bona Dea International Hospital. Grad Baku je i pored toga što je izgrađen od naftne industrije veoma čist i u ovom veku doživeo procvat što se vidi i po modernoj arhitekturi. U toku su pripreme za trku Formule 1, taksisti su se baš uživeli u to, a prisustvovali smo finalnom danu Svetskog prvenstva u gimnastici. Šetao sam kroz parkove pored Kaspijskog mora i kroz Stari grad gde smo probali njihovu tradicionalnu kuhinju (“kutab“ je izvrstan). Dosta neguju svoju kulturu i tradiciju, a naš boravak se poklopio sa proslavom početka proleća i velikog praznika Novruz. Uvek će mi biti drago ponovo posetiti Baku.